GASTFOTO'S VAN MARTIJN KEULEMANS I

Door Niels in Ingekomen Foto's, dinsdag 21 februari 2012 19:00

Weer eens wat anders in deze 'normale' fotoserie van Martijn Keulemans. Door de sluizen van het Volkerak passeren regelmatig schepen vol met trekkers en machines uit Mannheim. Het ziet dan letterlijk groen en geel. Door de jaren heen fotografeerde Martijn verschillende ladingen met wat er zoal in de sluizen aanmeerde.
Dit is een serie van het transport van het John Deere Tractor transport van Mannhein naar Antwerpen en andersom. Dit gebeurt met twee schepen, ds MS Dynamica en MS Vera. Stroomafwaarts vervoeren ze in Mannheim geproduceerde trekkers, combine's en hakselaars. Deze gaan de hele wereld over van Australiƫ tot Canada. Terug nemen ze in Amerika geproduceerde trekkers en combine's mee.

image
Een vracht met JD 1540/1550 CWS combines.

image

image

image

image
JD 6715.

image
JD 6415.

image
JD 6615 2wd.

image
JD 6320 L.

image
Er staat voor een aardig kapitaal aan spullen op dek.

image
JD 7130.

image
Ook op de kade rijdt een JD, met Lely kopeg.

image
Hakselaartje.

image
Silhouet van twee nieuwe S-serie maaidorsers.

image
8R trekkers en S-serie combines.

image
JD S680i.

image

image
JD 8295R en 8345R.

image
Gloedje spik fonkel nieuw.

image
Allemaal 8R trekkers waaronder een 8RT rups.

image
JD 7230R.

image

image
Goede parkeerkunsten.

image
Ook het ruim staat vol met trekkers.

image

image
JD 7230.

image
JD 6430 voor gebruik in de hopteelt.

image
JD 5080R.

image
6430 cabrio.

image

image
Een Amerikaanse 6430.

image
JD 7130 2wd.

image

image
Niet alleen trekkers worden vervoerd. Hier een lading tanks van het Amerikaanse leger, afkomstig uit Irak.

image

image
JD 6630 platform trekker.

image

image

image
8345RT.

image

image

image


Meer video's op het Agrifoto Youtube Kanaal

REACTIES

comment Door kalle op dinsdag 21 februari 2012 19:29 quote
mooie foto's ik wist niet dat het op deze manier ging
comment Door op dinsdag 21 februari 2012 21:50 quote
zker mooi
comment Door rene1200 op dinsdag 21 februari 2012 22:42 quote
en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?

wel mooi om te zien
comment Door Schrabbekerke op dinsdag 21 februari 2012 23:32 quote
Wat bedoelen ze met platform trekker?
comment Door Martijnn25 op woensdag 22 februari 2012 10:52 quote
Wow jij had geluk
comment Door DeereDriverStijn op woensdag 22 februari 2012 12:51 quote
Prachtige reportage, nu en dan zie je es een foto van een boot met dit soort materiaal erop maar dit zijn echt top foto's!!! en in de buik staan nog allemaal trekkers, fantastishce gewoon Biggrin
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).

rene1200 schreef: en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien
Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine Wink
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).

Schrabbekerke schreef: Wat bedoelen ze met platform trekker? Trekker zonder cabine Wink
comment Door tummie op woensdag 22 februari 2012 13:09 quote
deze lichter lost op de terminal van p&o ferries in rotterdam de john deere trekkers ,combine's en hakselaars bestemd voor engeland en ierland (meestal staan de trekkers in het onder ruim en combine's hakselaars en snijwerken bovendeks ) de rest van de trekkers ( meestal op het bovendek ) gaan daarna naar antwerpen waar ze verder verscheept worden naar oa. australie , amerika of afrika . rijn roro service vaart met twee schepen op mannheim , de dynamica en de vera , hoofzakelijk tractoren en spul van john deere maar ook liebherr kranen , trailers , mercedes vrachtwagens en soms ook tanks van het amerikaanse leger .

zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot

groeten jeroen
comment Door rene1200 op woensdag 22 februari 2012 19:26 quote
DeereDriverStijn schreef: Prachtige reportage, nu en dan zie je es een foto van een boot met dit soort materiaal erop maar dit zijn echt top foto's!!! en in de buik staan nog allemaal trekkers, fantastishce gewoon Biggrin
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).

rene1200 schreef: en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien
Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine Wink
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).

Schrabbekerke schreef: Wat bedoelen ze met platform trekker? Trekker zonder cabine Wink


bedankt, weer een stuk wijzer Wink
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 22 februari 2012 20:48 quote
tummie schreef: zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot Lijkt me erg interessant Smile
comment Door ErnstJan (Crewlid) op donderdag 23 februari 2012 00:31 quote
Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij
comment Door DeereDriverStijn op donderdag 23 februari 2012 12:02 quote
tummie schreef: zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot Ik kijk er al naar uit Wink

ErnstJan schreef: Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij

Ze worden inderdaad in Mannheim gemaakt en ze 'mogen' hier niet verkocht worden. Dit door de uitlaatgas emissie normen, hier steekt hoogstewaarschijnlijk nog een rotatieve pomp op en geen variabele turbo en laat staan een EGR. Veel electronica is er niet, het is echt een basic trekker. Hier bij deze link zie je zo een trekker zen besturingselementen => http://www.ironsearch.com/s0/1899317.aspx
Ze noeme deze trekkers ook nogal wel eens "Mexican Proof" Puh

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.