FOTO'S VAN NIELS VAN DER BOOM - 21 EN 22-11

Door Niels in Agrifoto Foto's, vrijdag 30 januari 2015 19:00

Na het John Deere team zien we, op de zonnige 21ste november, een getrokken Tim bietenrooier in actie met Case IH en Steyr trekkers. Op 22 november zien we - na de bieten - hoe het Valtra-team van De Minderhoudhoeve ploegt en zaait.
image
John Deere 6420 S, met Edenhall 334 loofklapper en 223 drie rijïge bietenrooier, samen met een JD 6125R en Miedema HST 130 kipper van akkerbouwbedrijf Maerman uit Emmeloord.

image

image

image

image

image

image
Steyr 6140 CVT met een drie rijïge TIM KRB S 3II RE bietenrooier en Case IH MX 120 met drie assige BKH Profiline kipper van akkerbouwbedrijf Van der Moere uit Emmeloord.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
En nu met een Case International 1255 XL en BKH Profiline drie asser.

image

image

image

image

image

image

image
Bij akkerbouwbedrijf De Minderhoudhoeve, van de familie Van der Eijk, in Swifterbant zijn de bieten er al uit en wordt het bietenland geploegd en ingezaaid met tarwe.

image
Valtra T213 met een Kverneland EO 100 Variomat vijf schaar on-land ploeg.

image

image

image

image
Valtra T202 met Kuhn Venta TF 702 fronttank, HRB 503 kopeg en zaaimachine

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
De laatste meters.

image
En klaar voor 2014!


Meer video's op het Agrifoto Youtube Kanaal

REACTIES

comment Door hillmanje op zaterdag 31 januari 2015 00:09 quote
Wat zijn de ervaringen met on-land ploegen? Zijn er verschillen i.v.m. trekkracht, brandstofverbruik, kwaliteit ploegwerk ten opzichte van in de voor ploegen? Of is het vooral veel comfortabeler voor de chauffeur om niet de hele dag schuin op de trekker te hoeven zitten?
comment Door Niels (Administrator) op zaterdag 31 januari 2015 20:42 quote
Als je trekpunt recht achter de trekker zit dan moet er geen verschil in trekkracht zijn. Je hebt juist meer trekkracht (bij droge omstandigheden) omdat je trekker vlak staat. Bij nat weer is in de voor juist weer in het voordeel. Brandstofverbruik moet in theorie lager zijn omdat je minder wielslip hebt vaak, kwaliteit ploegwerk kán net zo goed zijn. Er zijn wederom voor- en nadelen. Aansluiting is het grootste probleem. Is zeker comfortabeler maar de no. 1 reden is niet meer de ondergrond vastrijden wanneer je in de voor rijdt. Nu maak je alle grond los waar je rijdt.

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.