ALBUM - FOTO'S UIT DE OUDE DOOS VAN, DANNY DEEL 6

Door Niels in Ingekomen Foto's, woensdag 11 maart 2009 16:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door op woensdag 11 maart 2009 17:34 quote
mooie fotos
comment Door henkhermans op woensdag 11 maart 2009 18:09 quote
warom bouwe ze daar gelijk de hele tractor om voor te zaaien ? en niet gewoon vorenpakker ofzo?
comment Door johniedriver op woensdag 11 maart 2009 18:12 quote
Mooi spul Biggrin
comment Door limburger op woensdag 11 maart 2009 19:51 quote
henkhermans schreef: warom bouwe ze daar gelijk de hele tractor om voor te zaaien ? en niet gewoon vorenpakker ofzo?
als de structuur goed is heb je dat allemaal niet nodig...
comment Door johanmf op woensdag 11 maart 2009 20:30 quote
JA maar zo blijft je structuur goed hè.Wink
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 11 maart 2009 20:38 quote
Limburger: Dat is onzin, je hebt altijd een verschil in opkomst tussen je wielsporen en onbereden grond. Dat heeft niets met structuur te maken.
comment Door henkhermans op woensdag 11 maart 2009 22:32 quote
nog geen antwoord op mijn vraag Puh warom bouwen ze die gelijk om wij hebben gwn wieltjes voor op hangen die je kan laten zakken die hangen er veel sneller op dan voorwielen eraf en dat hele machien voorop bouwen of heb ik ut fout
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 11 maart 2009 23:20 quote
Met dit systeem heb je de meest ideale gewichtsverdeling. Voor bedrijven die heel erg veel gewassen als uien en peen zaaien loont dit. Het feit is dat je natuurlijk een gelijkmatige opkomst hebt wat weer ten goede komt aan de rest van het seizoen en twee wassigheid tegen gaat. In een nat jaar is dit geen punt maar in een droog jaar wel.
comment Door henkhermans op donderdag 12 maart 2009 06:40 quote
bedankt voor de uitleg
comment Door Danny op donderdag 12 maart 2009 07:55 quote
Met de snelheden waarmee de fijn zaadige gewassen worden gezaaid zoals zilver, plantuien en parijsse wortelen ben je hier op de in het voorjaar geploegde grond ook behoorlijk onbestuurbaar. De zaaisnelheden liggen gemmideld tussen de 7 en 10 km per uur komt nog eens bij dat een vorenpacker of drukwielen voorop eerder als een buldozer zouden werken in de losse grond dan dat ze aan zouden drukken.
Wat het ombouwen betreft valt het je erg mee 16 bouten en de slang voor de besturing ongeveer een uurtje werk.
comment Door henkhermans op donderdag 12 maart 2009 20:59 quote
oke, hier in de buurt zie je dat eingelijk helemaal niet dus ik wouw wel even weten hoe dat zat .
comment Door Danny op vrijdag 13 maart 2009 00:52 quote
ja dat begrijp ik. ik zie ook een hoop dingen op agrifoto die je bij ons niet ziet. Dat was voor mij een grote reden om eens foto`s uit de Flevopolders te plaatsen.