ALBUM - GASTFOTO'S VAN JAMIE HARRISON III

Door Niels in Ingekomen Foto's, maandag 23 maart 2009 20:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door op maandag 23 maart 2009 20:31 quote
prachtige foto's! om jaloers op te zijn
comment Door gerben op maandag 23 maart 2009 20:47 quote
jajaj dat is pas materiaal
comment Door Schrabbekerke op maandag 23 maart 2009 21:41 quote
groot materiaal!!.. en vertel mij eens wat nou het verschil is tussen bijv. een beco en een richard western kipper?
comment Door Joris op maandag 23 maart 2009 21:57 quote
de asses staan verder naar achter, en dr zit een andere klep op, verder kan ik je ook niks vertellen, mooei foto's trouwens
comment Door Niels (Administrator) op maandag 23 maart 2009 23:13 quote
Pim: Een Beco is gebouwd voor aardappels en uien en een Richard Western voor graan. Er zit dus geen 'oversteek' op, je kan hem niet in een stortbak steken. En er zitten natuurlijk kleine bandjes onder omdat ze meestal alleen op de weg rijden en ze hebben vaak geen hydraulisch slag maar gewoon een scharnier. Heel erg basis en vrij goedkoop maar meer heb je ook niet nodig om een beetje graan en koolzaad mee weg te rijden. Voor aardappelen, uien etc.. hebben ze speciale 'root crop trailers' die meer op de kippers hier lijken.
comment Door dries op dinsdag 24 maart 2009 14:23 quote
kan iemand mij eens het nut van een cambridge rol uitleggen want ik snap het na al die jaren nog niet
verder zijn het wel zeer mooie foto's
comment Door op dinsdag 24 maart 2009 18:46 quote
is de 23e foto een 6010??
mooie rups trekkers.
comment Door limburger op dinsdag 24 maart 2009 19:18 quote
dries schreef: kan iemand mij eens het nut van een cambridge rol uitleggen want ik snap het na al die jaren nog niet
verder zijn het wel zeer mooie foto's

bij droog weer wordt pasgezaaid land aangedrukt met deze rollen zodat de zaden in de vaste grond liggen en beter kiemen. Wordt hier vaak voor gras gebruikt. Zo heb je ook al beetje vaste bodem als je gaat maaien enz of de dieren erover lopen.
comment Door tvelde op dinsdag 24 maart 2009 20:07 quote
hallo, ben nieuw hier. Proficiat al prachtige foto's gezien hier. Een enkele bemerking, heb nog nooit gehoord van 6910 S en Deutz Fhar proefveld maaidorser moet HEGE maaidorser zijn.
comment Door Ziko op dinsdag 24 maart 2009 21:32 quote
Tristan, een John Deere 6910S bestaat wel degelijk, dit is een krachtigere versie van de gewone 6910. In plaats van 135 PK heeft de S er 152.
comment Door Niels (Administrator) op dinsdag 24 maart 2009 21:46 quote
Dries: Cambridge rollen is, zoals Limburger al zei om het zaad beter in contact te brengen met de vochtige bodem zodat het sneller kiemt. In Engeland is het nog eens het geval dat er erg veel stenen in de grond zitten, dat is je misschien al opgevallen. Die stenen komen misschien tijdens het dorsen ook weer in het maaibord van de combine terrecht en dat wil je niet. D.m.v. cambridge rollen worden die ook in de grond gedrukt zodat je er geen last van hebt.

Tvelde: Inderdaad een Hege. Bedankt voor de opmerking. Was zelf ook al tot die ontdekking gekomen maar had nog geen tijd gehad om het aan te passen.

Ziko: Heeft een 6910S ook niet Autopowr?
comment Door Ziko op woensdag 25 maart 2009 16:55 quote
Niels: Dat zou best kunnen, het was wel leverbaar op de 6910S. Autopowr kwam namelijk pas later beschikbaar voor de 6010 serie.