ALBUM - GASTFOTO'S VAN JAMIE HARRISON IV

Door Niels in Ingekomen Foto's, woensdag 1 april 2009 15:00

thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb thumb

REACTIES

comment Door Bas89 op woensdag 1 april 2009 16:50 quote
mooi spul allemaal, maar die engelsen kunnen geen fatsoenlijke kieper bouwen
comment Door Daniel op woensdag 1 april 2009 17:29 quote
veel meer zijn ze ook niet nodig he. Het zal voor hun werkzaamheden waarschijnlijk ook wel makkelijker werken.
comment Door Schrabbekerke op woensdag 1 april 2009 17:37 quote
Dat ben ik met je eens bas.
@Daniel wat doen zij dan nog meer dan wij doen? volgens mij worden ze voor de zelfde dingen gebruikt als hier.
En die tm 155 hangt wel ver achterover.
comment Door BoerHarms op woensdag 1 april 2009 17:51 quote
@schrabbekerke: Dat doen alle tm's. Vraag me niet waarom, maar dat doen ze nu eenmaal. Heeft eigenlijk ook nog wel iets.
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 1 april 2009 19:09 quote
Bas89: Ik heb nu al een aantal keer uitgelegd op Agrifoto waarom Engelse kippers anders zijn als Nederlandse. Ieder land heeft zijn eigen kippers kijk maar naar Nederland, België, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Italië etc.. dit heeft met heel erg veel zaken te maken maar vooral met het product wat je ermee vervoert en je maximaal toelaatbare aslast.
comment Door Bas89 op woensdag 1 april 2009 20:48 quote
ow dat heb is mij dan waarschijnlijk ontgaan niels, maar ik bedoel gewoon dat de kiepers er daar zo oud uitzien er zitten bijvoorbeeld niet eens een hydraulisch achterschot op of fatsoenlijke banden en als je ze dan verglijkt met nederlandse kiepers zoals miedema en beco en dergelijke dan is het toch een wereld van verschil en die producten die je er mee vervoert valt toch ook wel mee wat meer graan misschien daar maar dan zou ik toch voor een wat luxere kieper kiezen.
comment Door Niels (Administrator) op woensdag 1 april 2009 21:36 quote
Over het hydraulisch achterschot: Dat is niet nodg bij alleen graantransport omdat er in een put wordt gelost (meestal). Bedrijven met bieten hebben ze wel natuurlijk of hebben speciale kippers voor bieten.
Over de banden: Deze kippers zitten haast alleen op de weg en weinig in het land, grote, dure banden zijn daarom niet nodig.

'wat meer graan' is zachtjes uitgedrukt. Zeg maar het 50 voudige van hier in Nederland.
comment Door Bas89 op woensdag 1 april 2009 22:51 quote
juist als je zoveel graan moet vervoeren zou ik kiezen voor een grote en degelijke kieper want de trekkers zijn er groot genoeg voor, en ja wat laai je nou op die karretjes? 10/12 ton max? met zulke trekkers die zoveel moeten transporteren zou ik eerder gaan kijken naar 3 assers of iig 18 tonners oid.
comment Door HuibZ op donderdag 2 april 2009 04:27 quote
maar met bieten heb je niet perse een kipper met hydraulisch achtershot nodig, die bieten komen er met een mechanisch schot ook wel uit, vroeger ging dat toch ook goed.
comment Door Bas89 op donderdag 2 april 2009 16:23 quote
ja inderdaad gaat dat met een mechanisch achterschot prima maar zelfs dat hebben deze kippers niet bedoelde ik, de meeste hebben enkel een klep die aan de bovenkant schaniert.
comment Door ErnstJan (Crewlid) op donderdag 2 april 2009 22:32 quote
Bas89 schreef: juist als je zoveel graan moet vervoeren zou ik kiezen voor een grote en degelijke kieper want de trekkers zijn er groot genoeg voor, en ja wat laai je nou op die karretjes? 10/12 ton max? met zulke trekkers die zoveel moeten transporteren zou ik eerder gaan kijken naar 3 assers of iig 18 tonners oid.
En dat mag nou net niet. De kippers daar mogen niet groter ivm gewicht
comment Door Bas89 op donderdag 2 april 2009 22:42 quote
oooooow vandaar, da wist ik niet.