GASTFOTO'S VAN STEVEN BARENTSEN
Door Niels in Ingekomen Foto's, zaterdag 10 maart 2012 14:00
Een tijdje geleden stuurde Mathieu Duvekot enkele foto's op van, onder andere, akkerbouwbedrijf Barentsen in Veere, Zeeland. Steven Barentsen vulde dat aan met een reportage van zichzelf waarbij hun trekkers, een NH 8360, Ford 7610 en Fendt 309, in actie te zien zijn gedurende het jaar.
New Holland 8360 met een Schuitemaker kipper.
En met een Cappon cultivator om het aardappelland open te trekken.
Aardappels worden los in de cel gestort met kippers en de volgende week weer opgeladen.
De 8360 voor een Climax stortbak.
Land kopeggen waar bloemkool heeft gestaan.
Fendt 309 Vario met Schuitemaker kipper.
Aardappelgrond lossen.
Bietenland lostrekken.
Sleuven frezen voor de afwatering.
Aan het ploegen met een twee schaar Kverneland.
Nieuwe Kverneland CLI bouwvoorlichter.
Fendt 309 met Lely kunstmeststrooier.
En met een Vicon bietenzaaimachine.
De Cappon cultivator achter de Kverneland.
Bloemkoolland klaarmaken met de Fendt 309 met spitmachine.
Of met de NH 8360 ervoor.
Fendt 309 met Baselier frontfrees en Lännen plantmachine aan het bloemkool planten.
Grimme DLS 1700 aardappelrooier en Ford 7610 met Schuitemaker kipper. De Grimme is ook nog van twee andere bedrijven.
Heftruck met schepbak.
Sneeuw schuiven.
REACTIES
Door willempie op zaterdag 10 maart 2012 17:08
trekt zoon bouwvoorlichter niet ontzettend zwaar voor zoon licht fendtje ??
Door IH844 op zaterdag 10 maart 2012 17:28
Ik stelde mij dezelfde vraag bij de combinatie met de baselier frontfrees. Ok, je rijdt dan misschien wel niet snel, maar toch. Ik denk dat die 309 er flink zijn job mee heeft, klaarleggen en planten tegelijk.
Door fendtrenault op zaterdag 10 maart 2012 17:57
in de buurt is er ook iemand die een bouwvoorlichter (amazone tl ) heeft en zijn fendt 716 heeft er zijn handen mee vol vanaf dat je er diep mee de grond in gaat
Door kalle op zaterdag 10 maart 2012 18:57
zo te zien is dit niet hele zware grond dus trekt het makkelijker
mooie foto's
mooie foto's
Door willempie op zaterdag 10 maart 2012 20:16
wij hebben er onze 6 cilinder 130 pk voor staan dan rijd je niet harder dan 2 km/h op hele zware grond
Door kalle op zaterdag 10 maart 2012 21:13
ik heb een keer een new holland t7.250 zonder ab blue gezien met een kongskilde paragrubber en die ging op zware kleigrond tussen 6 en 8 km
maar die is dan sterker dan een 6 cilinder 130pk
maar die is dan sterker dan een 6 cilinder 130pk
Door Niels (Administrator) op zaterdag 10 maart 2012 22:48
Een T7.250 zonder AdBlue heeft maar 25% van z'n originele vermogen . Je kunt het tankje beter voldoen.
Door kalle op zaterdag 10 maart 2012 22:54
deze trekker heeft ook geen tank voor ab bleu
en ik wist niet dat dat vermogen kost
en ik wist niet dat dat vermogen kost
Door Niels (Administrator) op zondag 11 maart 2012 09:45
T7 serie heeft altijd AdBlue. De T7000 niet. Als je zonder AdBlue gaat rijden bouwt de trekker langzaam zijn vermogen af zodat je wel naar huis kunt rijden.
Door kalle op zondag 11 maart 2012 10:31
het bedrijf die hem kocht wou geen abblue
het eigenlijk een een moter van de t7070 maar dan in de t7.250
daarom heeft die t7.250 geen ab bleu
het eigenlijk een een moter van de t7070 maar dan in de t7.250
daarom heeft die t7.250 geen ab bleu
Door Niels (Administrator) op zondag 11 maart 2012 10:40
Gewoon een T7050 dus met een T7.250 sticker
Door kalle op zondag 11 maart 2012 10:44
nee want deze trekker maakt meer geluid dan een t7070 en er is niks aan gebeurt zoals open pijp
maar het maakt opzich niet zoveel uit denk
maar het maakt opzich niet zoveel uit denk
Door Niels (Administrator) op zondag 11 maart 2012 12:45
Het enige verschil tussen een T7000 en een T7 is een Tier II motor ipv een Tier III en het SCR-systeem. Oja, en de sticker.
Door kalle op zondag 11 maart 2012 13:26
wat is eigenlijk het nut van ABblue?
Door Niels (Administrator) op zondag 11 maart 2012 17:37
AdBlue is eigenlijk een merknaam. Het is een mengsel van 32,5% ureum (stikstof) en 67,5% gedistileerd water. Het mengsel spuit je bij de hete uitlaatgassen waarna de schadelijke stikstofoxiden (NOx) worden geneutraliseerd en de uitlaatgassen dus minder schadelijk voor het milieu zijn. Hiervoor is ook nog een katalysator nodig. Die zit in de grote kast die je nu onder veel trekkers ziet.
Laatst aangepast door: Niels op zondag 11 maart 2012 17:37.
Laatst aangepast door: Niels op zondag 11 maart 2012 17:37.
Door kalle op zondag 11 maart 2012 19:17
bij john deere worden uitlaatgassen opnieuw verbrand heeft sit er ook mee te maken of niet?
Door Niels (Administrator) op zondag 11 maart 2012 19:38
Ja dat klopt. Dat is het alternatief op SCR-technologie. Je krijgt dan ook een roetfilter op je trekker.
Door ErnstJan (Crewlid) op zondag 11 maart 2012 19:52
Stel je doet alleen demi water in de ad blue tank, verlies je dan ook vermogen of is het "als er maar wat in zit"
Door Niels (Administrator) op zondag 11 maart 2012 20:11
In de tank zit een sensor die meet wat het stikstofgehalte is. Dat kan namelijk variëren. AdBlue heeft namelijk een houdbaarheidsdatum en de werking neemt na 18 maanden af. Of als het bevroren is geweest. Water erin doen of hem vol pissen werkt dus niet. Natuurlijk zijn er al bedrijven die hier ook 'chips' voor hebben om de trekker voor de gek te houden.
Door kalle op zondag 11 maart 2012 20:25
dan vind ik dat van john deere makelijker want dan hoef je niet 2keer te tanken
Door ErnstJan (Crewlid) op maandag 12 maart 2012 10:34
Nog niet kalle, als de nieuwe emmissie eisen komen ontkomen Volvo en John Deere er ook niet aan
Door kalle op maandag 12 maart 2012 16:37
oo dat is minder mooi
kost ABbleu veel?
kost ABbleu veel?
Door Niels (Administrator) op maandag 12 maart 2012 17:46
Als je het in een vat van 1000 liter koopt ongeveer 60 cent.
Door kalle op maandag 12 maart 2012 20:06
dankje wel
das zeker voor het hele vat XD
weten jullie ook hoeveel het verbruik ongeveer is
Laatst aangepast door: kalle op maandag 12 maart 2012 20:10.
das zeker voor het hele vat XD
weten jullie ook hoeveel het verbruik ongeveer is
Laatst aangepast door: kalle op maandag 12 maart 2012 20:10.
Door Niels (Administrator) op maandag 12 maart 2012 21:36
Ongeveer 1 op 20 afhankelijk van wat voor werk je doet.
Door kalle op maandag 12 maart 2012 22:01
oke ik ben nu heel wat wijzer geworden dankjulliewel
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.