BLUE FORCE CONVERSIONS DAY - 30-9 I
Door Niels in Ingekomen Foto's, maandag 5 november 2012 10:00
Op 30 september werd in Engeland door de Blue Force Ford en Fordson club een speciale Conversions Day georganiseerd. Tijdens deze dag waren alle Ford en Fordson 'conversies' uitgenodigd om te laten zien wat ze konden, of gewoon om te showen. Veel bekende en onbekende merken zijn te zien.
County 1184 TW met een drieschaar Ransomes duwploeg en vierschaar ploeg achter.
Roadless Ploughmaster 95.
Roadless Ploughmaster 65 met een vierschaar Ransomes rondgaande ploeg.
Jewelltrac 116 met Kverneland vier schaar.
Samen met een Muir-Hill 161.
ERF vrachtwagen die van de County Tractors fabriek is geweest.
Roadless 7804 S-Series, 9804 S-Series, Ploughmaster 75 en Matbro Mastiff.
County 754.
J.J Thomas Ninety Five - 100 Mark II.
County Hi-Drive 752H.
Northrops en County.
Northrop 5004 die in Nederland bij de reddingsdienst heeft gewerkt.
Northrop 5000.
Muir-Hill 121.
Fordson Major met Roadless 4WD as.
Fordson/Roadless Super Major en Roadless rupstrekker op basis van een E27N.
Roadless Ploughmaster.
Matbro Mastiff met een Doe werktuigendrager en twee Rekord cultivators.
County 4000-Four met Kverneland drie schaar.
County 1174.
Fordson Dexta 4WD en County Super 6.
Jewelltrac met drainagemachine.
Roadless 120 met Dowdeswell vier schaar.
Twee Roadless Ploughmaster trekkers.
Ford 5000 met Selene? 4WD vooras.
Fordson Major en Dexta met 'narrow front'.
County 1174, 974 en een gouden 1174.
Deze trekker is gebouwd om het vijftig jarig bestaan van County Commercial Cars te vieren.
Fordson Major met Roadless halftracks.
Roadless J17 rupstrekker op basis van een E1A Major.
Roadless Ploughmaster 78 S-Series.
Roadless 115 met Ransomes ploeg.
Roadless Ploughmaster 6/4 met Ransomes ploeg.
Roadless Ploughmaster 65.
Roadless 120 met Dowdeswell vijf schaar.
Roadless Ploughmaster 90.
County 944.
County 7600-Four met Ransomes schijveneg.
County 1164 TW met Shawnee Poole TD 55 dumper.
County Super 6 met Ransomes vier schaar.
County 6600-Four.
County 1184 TW met een Ă–verum vier schaar.
County 4000-Four.
County 4600-Four.
County 6610-Four-E.
County Super Six met een Ransomes drie schaar.
REACTIES
Door NicoRodenburg op maandag 5 november 2012 12:12
Wij hebben tot 1996 een Ford 5000 met FWD gehad (dacht Selene). En select-speed transmissie. Een hel om mee te rijden. Toen blij dat 'ie wegging, nu misschien toch bijzonder...
Door Niels (Administrator) op maandag 5 november 2012 12:16
Inderdaad wel aardig zeldzaam alhoewel een 5095 met 4WD nog een stukje zeldzamer zou zijn. Waarom was het een onding. Draaicirkel?
Door Fordman op maandag 5 november 2012 14:36
Hele mooie serie. Ik zou er zelf ook graag eens een kijkje nemen.
De hel van de ford 5000 met FWD zal de select-o-speed wel zijn geweest. Daar hoor en lees ik persoonlijk weinig positiefs over.
De hel van de ford 5000 met FWD zal de select-o-speed wel zijn geweest. Daar hoor en lees ik persoonlijk weinig positiefs over.
Door massafout op maandag 5 november 2012 18:23
roadless is toch gewoon ford
Door Pascal op maandag 5 november 2012 19:20
Ik wou dat ik erbij was, die dagen!
Zeker een bijzondere combi en inmiddels het nodige geld waard!
Selectospeed schijnt niet zo verkeerd te zijn geweest, maar je moet ermee om kunnen gaan en het moet je liggen. Sommigen vinden het geweldig, anderen spugen erop.
Roadless is/was net als County en Muir Hill niet van Ford zelf, maar ze hadden de Ford "skid unit" (achterbrug, versnellingsbak en soms ook de motor) als basis.
Dit waren in Engeland een van de pioniers op 4WD. Ford is eind jaren 70/begin jaren 80 pas zelf 4WD gaan leveren af fabriek...tegen een lagere prijs dan Roadless, County, etc.
Zeker een bijzondere combi en inmiddels het nodige geld waard!
Selectospeed schijnt niet zo verkeerd te zijn geweest, maar je moet ermee om kunnen gaan en het moet je liggen. Sommigen vinden het geweldig, anderen spugen erop.
Roadless is/was net als County en Muir Hill niet van Ford zelf, maar ze hadden de Ford "skid unit" (achterbrug, versnellingsbak en soms ook de motor) als basis.
Dit waren in Engeland een van de pioniers op 4WD. Ford is eind jaren 70/begin jaren 80 pas zelf 4WD gaan leveren af fabriek...tegen een lagere prijs dan Roadless, County, etc.
Door charel op maandag 5 november 2012 20:29
ik kan me herinneren dat er in de het blad trekker een keer een artikel heeft gestaan over de ford select-o-speed, een soort van powershift. inderdaad moest je er mee kunnen werken en lief voor zijn.
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.