Resultaat 1 van 4 getoond

Gastfoto's van Herjan Riemens

Woensdag 25 november 2020

Vaste kijkers van Agrifoto zijn inmiddels goed bekend met het westen van Zeeuws-Vlaanderen en de machines en bedrijven aldaar. De oostkant wordt minder vaak belicht. Reden voor Herjan Riemens van HJRFotografie om daar verandering in te brengen.

foto

We beginnen met de gloednieuwe Dewulf Enduro, die afgelopen week door Dewulf officieel werd voorgesteld. Van de 2 prototypes die zijn gebouwd rijdt er 1 in Zeeuws-Vlaanderen bij loonbedrijf Van Wesemael in Nieuw-Namen.

foto

Lossen bij een New Holland T7.210 en Joskin Trans-Space kipper.

foto


foto

En een NH T7.270 Blue Power met VGM LK30 kipper van Van Wesemael.

foto


foto


foto

De volgende rooiploeg bestaat uit deze NH TS135A met Grimme GT 170 S en onder de afvoer een NH T7 met Mullié T-22 kipper.

foto


foto


foto


foto

Spitzaaien door een John Deere 6215R met Amazone fronttank en Gramegna spit-zaaicombinatie.

foto


foto


foto


foto

Niet veel verder reed deze Grimme Varitron 270. Een NH TS125A met Joskin Trans-CAP reed de aardappelen weg.

foto


foto


foto

En een Case IH Maxxum 115 met Joskin Trans-CAP.

foto


foto

Van 2 naar 4 rijen met deze AVR Puma.

foto


foto


foto


foto

NH T6080 met Joskin Trans-CAP.
Advertentie

Reacties

charel
26-11-2020 10:01 uur
Ben benieuwd of de enduro een succes wordt. Lijkt erg op de oude 4CE waar er ooit maar 2 (dacht ik) van gebouwd zijn en wat op de varitron 470 die weer erg lijkt op de Puma. Of zit deze machine meer in het segment van de grote Ploegers? Heeft hij ook al samen met de Quattro op 1 perceel gereden?
  • Reageer
  • Quote
Niels
26-11-2020 11:26 uur
Je kunt hem niet vergelijken met de 4CE dit is eerder een Kwatro op een tandemas. De video die ik heb gemaakt laat zowel de Enduro als de Kwatro zien: https://youtu.be/SYkPWNJDPHs. Het is een beetje een Varitron/Puma +. Qua concept lijkt hij erg op de Ploeger, dat zei de loonwerker ook die er dit jaar mee rijdt.

4CE zijn er 3 van gebouwd waarvan 1 in NL. Was een prima machine maar te lang en een kleine bunker.
  • Reageer
  • Quote
charel
27-11-2020 07:38 uur
Leuk filmpje Niels en een mooi vergelijk. Ik ben benieuwd. De loonwerker hier die met de 4CE heeft gereden heeft nu 3 grimme's dus ik verwacht in de wieringermeer niet zo snel een enduro. Alhoewel er sinds dit jaar ook een akkerbouwer een kwatro op 90cm ruggen heeft en aardappelboeren hier ook rustig door groeien. De dealer op het dorp heeft een sterke positie hier op de klei met de 2060 en 3060.

Ik zie in het zuidwesten nog relatief veel Grimme tectron's voorbij komen in de foto reportages. Zijn dat allemaal potentiele enduro klanten of toch meer kwatro's? Gezien Kees aangaf onder een andere reportage dat het verschil in snelheid onder uitdagende omstandigheden bijna 50% is tussen een tectron en een varitron. Nadeel zijn de lage prijzen momenteel voor aardappelen die dergelijke grote investeringen minder makkelijk maken, maar voor ieder probleem is een oplossing natuurlijk.
  • Reageer
  • Quote
Niels
27-11-2020 08:59 uur
Het antwoord is simpel Charel. De Tectron wordt niet meer gebouwd dus die machines moeten een keer vervangen worden. Grote kans dat ze dan een Varitron kopen, of een Ploeger.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.