Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Gastfoto's van Joris van den Heuvel
Donderdag 16 april 2009 Delen
Ook bij Joris van den Heuvel in de Hoeksche Waard is het weer erg druk bij de boeren. Er worden aardappels gepoot, mest geinjecteerd en spruiten gepoot terwijl het soms niet heel erg mooi weer is.

Aardappels poten bij Piet van den Heuvel door loonbedrijf Kalis uit Numansdorp met een New Holland T6070 met Maschio kopeg en Hassia aardappelpoter.







NH TM 125 met een Peecon tandemas kipper.

John Deere 6110.

Spruiten poten bij Freshwell door Van Oers uit Heerle met een Fendt 714 Vario met Struik frontfrees en zelfbouw planter met Ferrari pootelementen.



Aardappels poten bij Van Gilst uit Piershil met een NH TS 90 met Gruse aardappelpoter en Fendt 714 Vario met Bijlsma Hercules tandemas kipper.


Fendt Farmer 412 Vario met een Steketee zaaibedcombinatie en Maschio rotorkopeg.









Mestcontainer en Agito mestpomp van loonbedrijf Breure uit Klaaswaal.

Voor de pomp staat een NH TM 150.

NH T6080 met een Schouten sleepslangbemester en Baars slangenhaspel.


JD met Dubex veldspuit.




Spruiten poten met een NH T6010 met een Maschio kopeg en Lanen pootmachine met Ferrari elementen van akkerbouwbedrijf Bos uit Piershill.




NH TL 70 met zijlenwagen voor het plantgoed.

NH L95 met Sicma kopeg.

JD 6830 met een drie assige Peecon CARgo kipper van Bas Ampt uit Goudswaard.

JD 6830 met AVR Multivator en Hassia aardappelpoter.




JD 3350 met een Jan Veenhuis kipper.
Advertentie
Reacties
Mis de markeurs(treep) bij de laatste poot combi. Met de GPS heb je het niet echt nodig maar bij het inzetten is een streep toch wel makkelijk en dan hebben we nog niet gesproken over uitvallen van het systeem (wegvallen signaal enz)
En het is inderdaad makkelijker met draaien en wanneer je signaal weg valt kun je altijd nog de baantjes tussen de rest gaan doen.
Maar voor het inzetten is het (ook met GPS) zeer belangrijk dat je rechtvoor je baantje begint (liefst zonder te steken; kopakkers zijn vaak al slecht genoeg) en dit moet je zelf doen en niet de GPS. Daarom zweer ik bij markeurstrepen, het is nog een kleine moeite ook.
En als je signaal wegvalt en je wilt verder ( of het nu de baantjes ertussen zijn of niet) is een streepje ook wel handig. Ik wil maar zeggen het GPS is mooi als het allemaal werkt maar als het niet werkt zet je meestal je werk niet stil :-P