Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Niels - 3 mei II

Zaterdag 13 juni 2009

Ook in het tweede deel van drie mei natuurlijk weer veel gras. Gelukkig brak het zonnetje door wat ook weer mooi voor de foto's is. We zien de loonwerkers in Nederland en België aan het werk met hakselaar en opraapwagen.

foto

Fendt 927 Vario met een Schuitemaker Rapide 2000 opraapwagen van Mark Ibens uit Wuustwezel.

foto


foto


foto


foto

John Deere 6920 met een Mengele Roto Bull 7000 opraapwagen van Aerveco uit Brecht.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Renault Ares 710 RZ met een Rumptstad Varimax vier schaar.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

JD 6950 Maximizer en JD 7530 met Peecon carrier van loonbedrijf Karl Tax uit Achtmaal.

foto


foto


foto


foto

Samen met een JD 7530 en Peecon CARgo 18000 silagekipper.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

L Jungbymaskin L12 shovel op de kuil.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Claas Jaguar 860 met PU 300 pick-up en New Holland TM 155 met Le Boulch silagekipper van loonbedrijf Jos van Dijck uit Loenhout.

foto


foto


foto

Nu met een Fendt Favorit 716 Vario en Record silagekipper onder de pijp.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Fendt 820 Vario met een Güttler prismarol voorop en Amazone ED 601-K 8 rijige maïszaaimachine van loonbedrijf Bellens & Zonen uit Hoogstraten.

foto
Advertentie

Reacties

ErnstJan
13-06-2009 20:22 uur
Mooie foto's Niels. Waarom hebben de Belgen vaak van die stellages achterop hun hakselaars gebouwd?
  • Reageer
  • Quote
Niels
13-06-2009 21:23 uur
Dat staat in een andere log ook uitgelegd ErnstJan. Zodat de kippers met het achteruit rijden (tijdens de maisoogst) niet tegen de hakselaar kunnen rijden en om de hakselaar te kunnen duwen als het nat is.
  • Reageer
  • Quote
bleupower
13-06-2009 21:27 uur
zodat ze met het mais hakselen een akker beginne rijde ze achteruit met de kar achter de hakselaar. Dus dient dit om te voorkome dat de kar tege de hakselaar rijdt.
  • Reageer
  • Quote
NielsNewHolland
14-06-2009 10:28 uur
Dat gebeurt meestal alleen bij jos van dijck. De rest van de loonwerkers doen dat minder zoeen stellage achter hun hakselaar. dat dient enkel om de hakselaar door het nat te duwen, dat vertelde ze mij toch (ze hebben bij ons ooit ook gehakseld)
  • Reageer
  • Quote
Niels
14-06-2009 11:03 uur
Nou ik geloof dat toch bijna alle hakselaars in Vlaanderen dat zo hebben.
  • Reageer
  • Quote
belles
03-08-2009 20:28 uur
Veel loonwerkers hebben een bok er op gebouwt vanachter, gewoon zodat de hakselaar zelf niet beschadigt zou worden door een botsing, zou er echt moeten geduwt worden tijdens een nat seizoen, word er nog een grote kamionband vanachter er op gebonden, omdat anders de bok ook uiteindelijk helemaal gedeukt is
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.