Resultaat 1 van 4 getoond

Gastfoto's van Martijn Keulemans I

Dinsdag 21 februari 2012

Weer eens wat anders in deze 'normale' fotoserie van Martijn Keulemans. Door de sluizen van het Volkerak passeren regelmatig schepen vol met trekkers en machines uit Mannheim. Het ziet dan letterlijk groen en geel. Door de jaren heen fotografeerde Martijn verschillende ladingen met wat er zoal in de sluizen aanmeerde.

Dit is een serie van het transport van het John Deere Tractor transport van Mannhein naar Antwerpen en andersom. Dit gebeurt met twee schepen, ds MS Dynamica en MS Vera. Stroomafwaarts vervoeren ze in Mannheim geproduceerde trekkers, combine's en hakselaars. Deze gaan de hele wereld over van Australië tot Canada. Terug nemen ze in Amerika geproduceerde trekkers en combine's mee.

foto

Een vracht met JD 1540/1550 CWS combines.

foto


foto


foto


foto

JD 6715.

foto

JD 6415.

foto

JD 6615 2wd.

foto

JD 6320 L.

foto

Er staat voor een aardig kapitaal aan spullen op dek.

foto

JD 7130.

foto

Ook op de kade rijdt een JD, met Lely kopeg.

foto

Hakselaartje.

foto

Silhouet van twee nieuwe S-serie maaidorsers.

foto

8R trekkers en S-serie combines.

foto

JD S680i.

foto


foto

JD 8295R en 8345R.

foto

Gloedje spik fonkel nieuw.

foto

Allemaal 8R trekkers waaronder een 8RT rups.

foto

JD 7230R.

foto


foto

Goede parkeerkunsten.

foto

Ook het ruim staat vol met trekkers.

foto


foto

JD 7230.

foto

JD 6430 voor gebruik in de hopteelt.

foto

JD 5080R.

foto

6430 cabrio.

foto


foto

Een Amerikaanse 6430.

foto

JD 7130 2wd.

foto


foto

Niet alleen trekkers worden vervoerd. Hier een lading tanks van het Amerikaanse leger, afkomstig uit Irak.

foto


foto

JD 6630 platform trekker.

foto


foto


foto

8345RT.

foto


foto


foto



Meer video's op het Agrifoto Youtube Kanaal
Advertentie

Reacties

kalle
21-02-2012 19:29 uur
mooie foto's ik wist niet dat het op deze manier ging
  • Reageer
  • Quote
rene1200
21-02-2012 22:42 uur
en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?

wel mooi om te zien
  • Reageer
  • Quote
Schrabbekerke
21-02-2012 23:32 uur
Wat bedoelen ze met platform trekker?
  • Reageer
  • Quote
Martijnn25
22-02-2012 10:52 uur
Wow jij had geluk
  • Reageer
  • Quote
DeereDriverStijn
22-02-2012 12:51 uur
Prachtige reportage, nu en dan zie je es een foto van een boot met dit soort materiaal erop maar dit zijn echt top foto's!!! en in de buik staan nog allemaal trekkers, fantastishce gewoon :D
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).

rene1200 schreef
en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien
Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine ;-)
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).

Schrabbekerke schreef
Wat bedoelen ze met platform trekker?
Trekker zonder cabine ;)
  • Reageer
  • Quote
tummie
22-02-2012 13:09 uur
deze lichter lost op de terminal van p&o ferries in rotterdam de john deere trekkers ,combine's en hakselaars bestemd voor engeland en ierland (meestal staan de trekkers in het onder ruim en combine's hakselaars en snijwerken bovendeks ) de rest van de trekkers ( meestal op het bovendek ) gaan daarna naar antwerpen waar ze verder verscheept worden naar oa. australie , amerika of afrika . rijn roro service vaart met twee schepen op mannheim , de dynamica en de vera , hoofzakelijk tractoren en spul van john deere maar ook liebherr kranen , trailers , mercedes vrachtwagens en soms ook tanks van het amerikaanse leger .

zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot

groeten jeroen
  • Reageer
  • Quote
rene1200
22-02-2012 19:26 uur
DeereDriverStijn schreef
Prachtige reportage, nu en dan zie je es een foto van een boot met dit soort materiaal erop maar dit zijn echt top foto's!!! en in de buik staan nog allemaal trekkers, fantastishce gewoon :D
Ik vermoed dat die hakselaar een 7950 is omdat de uitlaatpijp rechts achterstaat (cummins motor), maar het kan ook goed een 7250 zijn (voor Zuid Amerikaanse markt).

[quote=rene1200]en dan blijven ze zo op volle zee in het zoutwater/wind?
wel mooi om te zien
Alle machines die over de zee gaan worden behandeld met een vettige vloeistof (corrosion protectant) zodat het zout zich niet kan vast zetten op de machine ;-)
Op die witte papieren op de deuren staat alles beschreven, de machines die van de USA komen zijn 'ingevet' in Baltimore (staat op het gele papier, ook degene wie de machine heeft ingevet en de datum).

Schrabbekerke schreef
Wat bedoelen ze met platform trekker?
Trekker zonder cabine ;)[/quote]

bedankt, weer een stuk wijzer ;)
  • Reageer
  • Quote
Niels
22-02-2012 20:48 uur
tummie schreef
zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot
Lijkt me erg interessant :)
  • Reageer
  • Quote
ErnstJan
23-02-2012 00:31 uur
Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij
  • Reageer
  • Quote
DeereDriverStijn
23-02-2012 12:02 uur
tummie schreef
zal binnenkort wel een paar foto's maken van het lossen en weer laden van de john deere's op een ferryboot
Ik kijk er al naar uit ;)

ErnstJan schreef
Erg mooie serie!
Worden de 7130 en 7230 dus wel in Europa geproduceerd terwijl ze er niet verkocht worden? Maar in feite zijn het toch hele andere trekkers, zo'n 7130 zonder cabine kan toch heel wat minder elektronica bevatten lijkt mij

Ze worden inderdaad in Mannheim gemaakt en ze 'mogen' hier niet verkocht worden. Dit door de uitlaatgas emissie normen, hier steekt hoogstewaarschijnlijk nog een rotatieve pomp op en geen variabele turbo en laat staan een EGR. Veel electronica is er niet, het is echt een basic trekker. Hier bij deze link zie je zo een trekker zen besturingselementen => http://www.ironsearch.com/s0/1899317.aspx
Ze noeme deze trekkers ook nogal wel eens "Mexican Proof" :p
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.