Resultaat 1 van 4 getoond

Gastfoto's van Alex Uhlemann

Dinsdag 06 maart 2012

De topmodellen van Fendt hebben allemaal iets speciaals. Of het nu de eerste 926 is, de 930 of 936, allemaal roepen ze een warme gedachte op bij menig Fendt-fan. Wellicht dat de nieuwe 939 Vario hier ook aan bij kan dragen. Alex fotografeerde er een aan het werk.

foto

Het neusje van de nieuwe Fendt 939 Vario van lohnunternehmen Hellwinkel uit Bassel.

foto

Achter de machine hangt een FAE bosklepelmaaier.

foto


foto


foto

De spatborden zijn er vast maar afgehaald.

foto

De ruit bescherming maakt de trekker er niet mooier op maar wel veiliger.

foto

Ook de onderkant is verstevigd en beveiligd.
Advertentie

Reacties

ErnstJan
06-03-2012 14:34 uur
Die machine mag ook wel een paar beste tandwielkasten hebben als en constant 390 pk op staat...
  • Reageer
  • Quote
IH844
06-03-2012 15:05 uur
Ik geloof dat dergelijke bosfrees wel een paar pk's kan verdragen. Heb er een paar jaar geleden eens eentje aan het werk gezien en als je ziet wat er allemaal door zo'n frees in stukken geknabbeld wordt sta je toch wel eventjes te kijken hoor.
  • Reageer
  • Quote
Niels
06-03-2012 16:38 uur
Meestal lukt het wel om de trekker stil te krijgen. Zo'n frees zal dus best wel wat kunnen houden.
  • Reageer
  • Quote
Fordman
06-03-2012 20:33 uur
Ik werk zelf regelmatig met zo'n apparaat van het merk Schmidt achter een NH TVT195 van 250 pk .Daar zitten geen tandwielen maar snaren op (8 stuks). Die van ons mag belast worden met 400 pk aftakasvermogen. Ook de NH gaat idd regelmatig uit als je ineens een stobbe tegen komt. Het lijkt er op dat deze FAE niet echt in de grond kan werken. Die van ons kan ongeveer 25 cm diep in de grond komen om de kapotgeslagen takken en bomen in te werken. Gasoliegebruik ligt dan op zo ongeveer 35 a 40 liter per uur.
  • Reageer
  • Quote
jwvdst
10-03-2012 15:13 uur
Fordman schreef
Ik werk zelf regelmatig met zo'n apparaat van het merk Schmidt achter een NH TVT195 van 250 pk .Daar zitten geen tandwielen maar snaren op (8 stuks). Die van ons mag belast worden met 400 pk aftakasvermogen. Ook de NH gaat idd regelmatig uit als je ineens een stobbe tegen komt. Het lijkt er op dat deze FAE niet echt in de grond kan werken. Die van ons kan ongeveer 25 cm diep in de grond komen om de kapotgeslagen takken en bomen in te werken. Gasoliegebruik ligt dan op zo ongeveer 35 a 40 liter per uur.
wat weegt zo'n frees eigelijk? had een keer gehoord dat het al over de 4000kg was
en die v-snaren is eigelijk wel gegrijpelijk die kunnen bij een piekbelasting namelijk de ergeste klap opvangen door te slippen
  • Reageer
  • Quote
Fordman
13-03-2012 21:29 uur
Jwvdst, die van ons weegt ruim 3,5 ton. Alleen de (massieve) rotor met beitels weegt al meer dan 2800 kg. Ook de hydraulisch bedienbare achterklep is massief staalplaat van ongeveer 8 cm. dus ja, zo' n ding is best zwaar, ook zonder aanhangende grond.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.