Aan het laden
De pagina wordt geladen, je wordt zo doorgestuurd.
Foto's bestellen
Je hebt zojuist een foto toegevoegd aan je winkelmandje. Je kunt deze nu bestellen of nog meer foto's toevoegen.
Resultaat 1 van 4 getoond
Foto's uit de oude doos van: Kees de Nood VIII
Zaterdag 26 januari 2013 Delen
We zagen al veel eerdere series met oude foto's van Kees de Nood. Dat hij een fervent sleutelaar is was inmiddels wel duidelijk. Eén project mistte nog in het verhaal en dat was 'Max'.

De Werklust DK 1 MW3 zoals hij van zijn vorige eigenaar af kwam, loonbedrijf Joossen uit Oostdijk. Toen nog met een tank om meststoffen als betacal mee uit te rijden.

De machine begon zijn werkzame leven bij loonbedrijf Kurstjens in Grubbenvorst, die de machine door Werklust liet bouwen.


Het slopen van Max, zoals hij al snel werd genoemd.

Zijn eerste seizoen als afvoercombinatie voor de suikerbieten. De bak werd in België gebouwd.

Helemaal klaar voor zijn volgende seizoen na een succesvolle testperiode. De bak werd nog anderhalf meter verlengd zodat de bieten niet onder de machine door rolde. Motorisch werd hij onder andere van een nieuw koelpakket voorzien.

Bietenseizoen 2003.

Samen met de Vervaet 17T rooier.




Niet alleen in het groot maar ook als schaalmodel. Ook de velgen op het echte model werden grijs geverfd.

Met een bijpassende gele rooier.

Twee andere Werklust DK1's eindigde bij het Duitse loonbedrijf M. Kappertz uit Rheinhausen. Beide hebben 10.000 uur op de klok en worden niet meer gebruikt.

Nummer twee onder het stof.

Nog een plaatje afkomstig van loonbedrijf Nijssen uit Mijnsheerenland. De Werklust DK1 in actie bij Kurstjens.


Hendrik Dhondt stuurde naar aanleiding van Kees' foto's nog enkele beelden van Max in actie bij zijn laatste eigenaar, loonbedrijf Vervaet uit IJzendijke. Deze zijn hier te vinden. Inmiddels heeft loonbedrijf Vervaet te kennen gegeven dat het gaat stoppen.
Advertentie
Reacties
De veiling van het materieel van Vervaet kan je volgen op de site van Troostwijk.
Hopelijk vindt Max een nieuw baasje, als het loonbedrijf falliet is/gaat.
En toen opeens was hij daar: De Werklust DK 1 van Kurstjens uit Grubbenvorst! Hij werd letterlijk gebracht op een Daf(je) 2100 meen ik, met een twee-assig diepladertje. Het 6 wielige met 'vierkante tank' uitgeruste monster had veel indruk gemaakt. Alleen al het op- en afrijden van het diepladertje was een kunst op zich... de banden staken aan weerskanten zeker een centimeter of 30 over de rand! Kurstjens kende ik al van het schuimaardetransport, wat ze in de herfst deden voor Bos Agra Service met toen twee Big A's, een 2800 en een 4500, die ook geregeld allebei opdoken in de herfst. Volgens mij zijn ze maar een seizoen geweest met de DK 1. Misschien te ver/te onhandig? Prachtig even, deze foto's... Dank!