Resultaat 1 van 4 getoond

Foto's van Niels van der Boom - 20-4 III

Donderdag 26 mei 2016

We sluiten de Polen reis potend af. Ook met deze derde serie. Om te beginnen zien we een D-F Agrotron aan het werk gevolgd door twee Challenger rupstrekkers die samen op een prachtig heuvelig perceel aan het werk waren.

foto

Fendt 930 Vario met Horsch Terrano 5 FM cultivator.

foto


foto

Van vier naar twee 90 cm rijen poten.

foto

Door een Deutz-Fahr Agrotron 6180 met Struik hakenfrees en Grimme GL 32B pootmachine.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Een prachtige omgeving.

foto

Nieuwe Challenger MT775E met een Grimme GL 34 T pootmachine.

foto


foto


foto


foto


foto

Hier worden Innovators gepoot op een flink perceel. Ook hier de aardappelen op 90 cm.

foto

Case IH Puma 165 met Dal-Bo Dinco 300 cultivator.

foto

JCB 541-70 Agri Super verreiker met Wifo kistenkantelaar.

foto


foto

Combinatie nummer twee wordt gevuld.

foto


foto


foto

Een Challenger MT765C met een nieuwere Grimme GL 430 pootmachine.

foto


foto


foto


foto


foto


foto

John Deere 6920S met aanhanger.

foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto


foto

Een mooi lijnenspel van bovenaf.

foto


foto
Advertentie

Reacties

charel
26-05-2016 19:13 uur
Niels wat een mooi grondje toch daar in polen. Waarom frezen ze daar niet voor het poten ipv rotoreggen, het ligt immers al vlak door de voorbewerking. Pk's hebben ze genoeg en dan kan je nog harder rijden lijkt me. Heeft die vierrijers met regelgeving te maken of is een 6 of 8 rijer de berg niet op te krijgen?

Vanwaar dat ze 75 en 90 cm allebei toepassen? komt dat door de achtergrond van de boer (Engeland/vaste land) of heeft het een andere rede?

En je drone niet mee gehad?
  • Reageer
  • Quote
niewiem
27-05-2016 07:13 uur
De aardappelen worden vooral aan McCain geleverd en die stelde als eis dat ze op ruggen van 90 cm geteeld moesten worden. Met het all in one systeem krijg je een achtrijer moeilijk de vaak steile heuvels op.
  • Reageer
  • Quote
Niels
05-06-2016 14:17 uur
charel schreef
Niels wat een mooi grondje toch daar in polen. Waarom frezen ze daar niet voor het poten ipv rotoreggen, het ligt immers al vlak door de voorbewerking. Pk's hebben ze genoeg en dan kan je nog harder rijden lijkt me. Heeft die vierrijers met regelgeving te maken of is een 6 of 8 rijer de berg niet op te krijgen?

Vanwaar dat ze 75 en 90 cm allebei toepassen? komt dat door de achtergrond van de boer (Engeland/vaste land) of heeft het een andere rede?

En je drone niet mee gehad?
Sorry voor de late reactie Charel. Niewiem heeft hem al gedeeltelijk beantwoord. Waarom ze kopeggen weet ik niet. Je ziet daar niet zoveel frezen, kopeg gaat ook prima op die grond. Heeft voor- en nadelen.

Drone was niet mee. Ik vloog terug en had alleen handbagage.
  • Reageer
  • Quote

Vul hieronder je gegevens in om een reactie te plaatsen.

Door het plaatsen van deze reactie ga je akkoord met het opslaan van bovenstaande gegevens. Hieronder valt ook je IP-adres om eventueel misbruik tegen te gaan.