GASTFOTO'S VAN JOAQUIN EN HERMINIO TRIBALDOS II
Door Niels in Ingekomen Foto's, maandag 24 november 2014 10:00
Vorige week lanceerde Valtra eindelijk haar nieuwe T4 serie trekkers, de opvolger van de T3. Op internet zwierven al langer foto's maar nu is het officieel. In Duitsland konden de eerste mensen al direct kennis maken met de trekkers, die totaal zijn veranderd.
Er zijn zes modellen met vermogens van 155 tot 235 pk. Inclusief boost is dat 170 tot 250 pk.
Qua versnellingsbak en uitrustsing heb je vier keuzes: Active, Versu, Hi-Tech en Direct. De eerste drie zijn een schakelbak, de Direct een CVT. De Hi-Tech bak wordt pas op een later moment officieel geïntroduceerd.
Het topmodel, de T234, is niet met een CVT-transmissie leverbaar.
Meest opvallend is het volledig nieuwe design. Het unieke aan de oude series was zijn motor, die gedeeltelijk voor de vooras hing. Dat is nu verdwenen want de wielbasis is met 20 centimeter verlengd. Die bedraagt nu net geen drie meter, waardoor de gewichtsverdeling onbelast 40-60 bedraagt.
De nieuwe Valtra T4 met een Amazone Cenius cultivator.
En met een Amazone Cayron zesschaar ploeg.
Type Active is nieuw in de reeks. Je krijgt dan mechanisch bediende hydrauliekventielen. De versnellingsbak van de Active en Versu is wel gelijk. Een full powershift met vijf groepen die ieder vier trappen hebben.
Valtra gebruikt twee nieuwe Agco power motoren voor de T4 serie. Een zescilinder 6,6 liter, voor de twee kleinste, en 7,4 liter exemplaar in de rest. Die gebruiken een DOC (Diesel Oxidatie Katalysator) en SCR-systeem (AdBlue) om de uitlaatgassen te reinigen.
Wil je meer weten over de T4 serie? Kijk dan op Boerenbusiness
REACTIES
Door ErnstJan (Crewlid) op maandag 24 november 2014 13:14
Wat houd die Versu bak in dan? En jammer dat de CVT niet in het topmodel leverbaar is
Door Niels (Administrator) op maandag 24 november 2014 16:59
Full powershift volgens mij?
Door Gerbert op maandag 24 november 2014 19:10
Nee weer geen full powershift Niels .
Het zijn 5 powershifttrappen met 4 gerobotiseerd geschakelde groepen.
De CVT zal wel het vermogen van de grootste niet aankunnen. Beetje vreemd aangezien ze de cvt zelf hebben ontwikkeld en nog wel op hetzelfde moment als de 5 traps powershift en die kan het wel aan .
Het zijn 5 powershifttrappen met 4 gerobotiseerd geschakelde groepen.
De CVT zal wel het vermogen van de grootste niet aankunnen. Beetje vreemd aangezien ze de cvt zelf hebben ontwikkeld en nog wel op hetzelfde moment als de 5 traps powershift en die kan het wel aan .
Door Niels (Administrator) op maandag 24 november 2014 20:22
Dank voor de uitleg Gerbert! Weer geen full powershift pfff! Dat van die CVT is erg raar ja, snapte ik ook niet. Of zou er nog een zwaardere bak komen?
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.