ROADLESS 100 & COUNTY 90 WORKING DAYS - 2019 I

Door Niels in Ingekomen Foto's, donderdag 3 oktober 2019 14:00

Tijdens het weekend van 21 en 22 september organiseerde de Britse Blue Force club een bijzonder evenement. Om het 100 jarig jubileum van Roadless en 90 jarig jubileum van County te vieren werd in Lilbourne een speciaal weekend gehouden.
image
Eén van de bekendste Ford-conversie specialisten is de firma Roadless uit Hounslow. Het bedrijf werd vooral bekend vanwege hun 'unequal wheel' conversie met kleine voorwielen. Hier een Roadless Ploughmaster 75.

image
Een oudere Roadless.

image
County, misschien wel de bekendste conversiespecialist, bestaat 90 jaar. Beide bedrijven zijn helaas niet meer. Rechts een County HSH 140 wat staat voor High Speed Haulage. Gebouwd door County-opvolger SEM Engineering. De trekker was bedoeld voor de oogst van suikerriet.

image
Super Four 854T. Een Ford 5000 Pre Force met turbo.

image

image
County 754.

image
Super Six.

image
Roadless 120.

image
Samen met 2 Roadless 115.

image

image

image

image
Rechts 2 Roadless 6/4 trekkers in de groen-gele kleurstelling waarin Roadless begon. In totaal waren er 4 aanwezig waaronder de allereerste gebouwd.

image
Trike conversie van de Fordson Major Diesel en Power Major met een 4WD as.

image
Veel deelnemers hadden werktuigen meegenomen zodat ze ook in actie konden komen.

image
Roadless Ploughmaster S-Series 78.

image

image
Iets moderners. Een New Holland T6 in de terracotta uitvoering met NH triltandcultivator.

image
Super Dexta 4WD.

image
Leyland omgebouwd tot 4WD door County.

image
County P50 rupstrekker.

image
Ook County bouwde trekkers met kleine voorwielen als goedkoper alternatief voor de 'equal wheel' modellen. Zoals de 6700-Four met Hara cabine.

image
De Ford 8200 rechts, als opvolger van de 8100. Die werd door County gebouwd met onderdelen van EVA uit België.

image

image

image
County 1454 met Ransomes schijveneg.

image
Ook in Engeland was het dat weekend erg droog, zonnig en warm.

image

image
De Fiat-historie samen met een NH T6 in de oude Ford-kleurstelling.

image
In dit geval een T6.180.

image

image

image
Roadless 120 in de uitvoering van British Telecom, de tegenhanger van de PTT.

image
Rechts de eerste wieltrekker van County, de Super Four. Hij schrankte net als de rupstrekker met vaste wielen.

image
County begon net als Roadless met rupstrekkers. Links de moerasuitvoering.

image
Super Four en Super Six.

image
Een 1184 TW.

image

image
Links 1164 in de exportuitvoering.

image
Super Four 854 en 7600-Four.

image

image
Links een Fordson Dexta Highway gebouwd door County. De trekker heeft 1 rempedaal, aparte handrem (los van voetrem) en een snelheidsmeter.

image

image
3000 Pre Force.

image
De heilige graal voor iedere County-fan. De 1884.

image

image

image
Super Four 654.

image

image
Een 1184 TW met Ransomes ploegen.

image
Super Six 1004.

image
Roadless 5000.

image
County Super Six (Major) in bosbouw uitvoering.

image
Rupstrekker op basis van de E27N Major gebouwd door Roadless.

image

image
1174 en 1164.

image

image
Een Leyland 4100 en International 634 beide met het County 4WD systeem.

image

image
Super Six met Bomford Superflow.

image
Roadless 94T.

image
Het verschil tussen de korte en lange versie van de Roadless 115. Het verschil is een extra brandstoftank.

image
Roadless.

image

image

image

image

image

REACTIES

comment Door modest op donderdag 3 oktober 2019 19:36 quote
die T6 in Ford-kleuren is best wel knap
comment Door niewiem op vrijdag 4 oktober 2019 06:50 quote
Mooi stukje historie.Smile

VOEG EEN REACTIE TOE

U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaam
en wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.