ROADLESS 100 & COUNTY 90 WORKING DAYS - 2019 II
Door Niels in Ingekomen Foto's, zaterdag 5 oktober 2019 14:00
De Roadless en County trekkers zijn tegenwoordig geliefde verzamelaarsobjecten. Soms van gigantische waarde! Dit weerhield de eigenaren er niet van om tijdens het Blue Force weekend in Lilbourne ze toch flink aan het werk te zetten.
Het is dit jaar 90 jaar dat conversiespecialist County in het Engelse Fleet, Hampshire, begon met de productie. Het werd vooral bekend vanwege de omgebouwde Ford trekkers op 4 even grote wielen. In ons land werden ze door Ford Nederland verkocht en praten we meestal over 'Ford County'.
Een County 944.
En 774.
Beide met cultivators.
Super Six.
Super Six 1124 met Bomford Superflow.
Super Four.
1454 met ploeg.
Roadless in de uitvoering van British Telecom (BT) en een Outreach conversie van de County. Het zijn zowel de allerlaatste Roadless als de allerlaatste County ooit gebouwd.
Deze trekker is gebaseerd op de Ford 8340. Deze County 40 series werden kortstondig geproduceerd.
County 764.
Eén van de meest iconische modellen, de 1474 met zijn lange TW-neus.
De iets oudere 1184 TW met Ransomes 300 Series ploeg.
De 1474 met korte neus en een Kverneland ploeg.
County 6610-Four-E. Deze 6610 heeft een Carraro vooras. E staat voor Economy. Een goedkoper uitvoering van County.
Een 964 met Kverneland ploeg.
1004 met Dowdeswell ploeg.
Super Four.
Een 4600-Four met Britse Duncan cabine.
De zeldzaamste en duurste County ooit gebouwd: de 1884. Op veilingen bereikt de waarde van dit model ongelofelijke hoogtes. Binnenkort komt er weer een te koop.
En zijn voorganger.
Veel deelnemers van het evenement voelde hun trekkers flink aan de tand op de droge Engelse grond.
Een 7600-Four met Ransomes ploeg.
1164 met Ransomes ploeg.
Binnenin een 1884.
New Holland in terracotta uitvoering.
Roadless 115 met Kverneland rondgaande ploeg.
Alle 3 de uitvoeringen van de 1474. De middelste heeft een TW-20 neus. Bij de rechter is deze 'omgekeerd' gemonteerd.
4000 4WD.
Super Four 754.
Uiteraard waren er ook veel Roadless trekkers aanwezig. Dit bedrijf werd 100 jaar geleden opgericht.
Shovel ombouw van een Roadless 115.
Ploughmaster 78 en Roadless 95.
Een ander bekend conversiebedrijf, dat trekkers bouwde op basis van Ford skid units, is Muir-Hill. Hier de 101.
4000-Four van County.
Major halftrack, van Roadless.
REACTIES
Door Erik_Koolhof op zaterdag 5 oktober 2019 15:36
Prachtig
Door manus op zaterdag 5 oktober 2019 17:09
Zeer mooie zeldzame serie
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.