FOTO'S VAN ERIK KOOLHOF - 13-7
Door Niels in Agrifoto Foto's, zondag 26 juli 2020 14:00
Net voor er nieuwe regenbuien arriveerde kon op 13 juli nog snel gecombined worden. Zo ook in de NOP, waar Erik paraat stond met zijn camera. Hij fotografeerde loonbedrijf Wieringa in het graszaad en Vedelaar en A. Ooms in de gerst. Van Dun hakselde gras.
Perfect dorsweer op 13 juli. Bij Espel is loonbedrijf Wieringa graszaad aan het dorsen.
Met 1 van hun Claas Tucano 450 machines.
De Lexion 650 op de andere kopakker.
Loonbedrijf Van Dun harkt gras bij elkaar met een Case IH Maxxum 5150 Pro Maxxtrac en nieuwe Kuhn Merge Maxx 900 bandhark.
En vervolgens wordt direct gehakseld.
Een Claas Arion 640 met Veenhuis silagewagen.
En de New Holland FR500.
Ook een Claas Arion 640 met Veenhuis silagewagen reed mee.
Loonbedrijf Vedelaar uit Nagele aan het wintergerst dorsen met 1 van hun New Holland CX8080 Elevation combines.
Fendt 516 Vario S4, van akkerbouwbedrijf Louwerse uit Emmeloord, met BKH Profiline kipper van akkerbouwbedrijf Van der Moere uit Emmeloord.
Waar A. Ooms uit Marknesse eveneens gerst aan het dorsen was.
Met een NH CX8.85 op SmartTraxx rupsen.
Case International 1255XL met BKH Profiline van Van der Moere.
REACTIES
Door Gerbert op zondag 26 juli 2020 14:13
Zijn die veenhuis silagewagens soms omgebouwde combiwagens?
Door Niels (Administrator) op zondag 26 juli 2020 14:42
Gerbert schreef:
Zijn die veenhuis silagewagens soms omgebouwde combiwagens?
Veenhuis heeft een tijdje eenzelfde concept gehad als Claas met de Cargos. Een opraapwagen waar je de pick-up kon demonteren en ze als silagewagen inzetten voor maïs. Zelfde succes. Dat zijn deze wagens.
Door bolinder op zondag 26 juli 2020 15:56
Die rupsen is prachtig,als je niet te veel over de weg naar andere percelen moet rijden want dan slijten ze snel,en je moet de rijsnelheid er op aanpassen.
Door KeesdeNood op zondag 26 juli 2020 16:14
Mooie serie weer Erik
Door Niels (Administrator) op zondag 26 juli 2020 16:27
bolinder schreef:
Die rupsen is prachtig,als je niet te veel over de weg naar andere percelen moet rijden want dan slijten ze snel,en je moet de rijsnelheid er op aanpassen.
Daarom is de snelheid ook begrensd van de machine.
Door Niels (Administrator) op zondag 26 juli 2020 16:28
Niels schreef:
[..]
Veenhuis heeft een tijdje eenzelfde concept gehad als Claas met de Cargos. Een opraapwagen waar je de pick-up kon demonteren en ze als silagewagen inzetten voor maïs. Zelfde succes. Dat zijn deze wagens.
Excuus Gerbert, ik werd al gecorrigeerd. Dit zijn Combi 2000's geweest waarvan de pick-up versleten was. Vervolgens is de invoer verwijderd en de machine aan de voorkant verlengd.
Door Gerbert op zondag 26 juli 2020 16:31
Niels schreef:
[..]
Veenhuis heeft een tijdje eenzelfde concept gehad als Claas met de Cargos. Een opraapwagen waar je de pick-up kon demonteren en ze als silagewagen inzetten voor maïs. Zelfde succes. Dat zijn deze wagens.
Ja dat weet ik, maar bij deze is het hele front anders. De invoer was niet helemaal probleemloos dus ik denk dat de hele voorkant is omgebouwd. Het zijn grote wagens en niet duur, vooral met een defect, vandaar mijn vermoeden.
Door Niels (Administrator) op zondag 26 juli 2020 19:54
Gerbert schreef:
[..]
Ja dat weet ik, maar bij deze is het hele front anders. De invoer was niet helemaal probleemloos dus ik denk dat de hele voorkant is omgebouwd. Het zijn grote wagens en niet duur, vooral met een defect, vandaar mijn vermoeden.
Zie mijn reactie hierboven.
Door jwvdst op zondag 9 augustus 2020 12:36
bolinder schreef:
Die rupsen is prachtig,als je niet te veel over de weg naar andere percelen moet rijden want dan slijten ze snel,en je moet de rijsnelheid er op aanpassen.
dit zijn orginele af fabriek rupsen en deze combine rijdt gewoon 40km/h
Door jwvdst op zondag 9 augustus 2020 12:42
Niels schreef:
[..]
Veenhuis heeft een tijdje eenzelfde concept gehad als Claas met de Cargos. Een opraapwagen waar je de pick-up kon demonteren en ze als silagewagen inzetten voor maïs. Zelfde succes. Dat zijn deze wagens.
dat was de voorganger van dit model de 2060 daarvan kon je de orginele mengele pickup demonteren en een aparte dissel terug plaatsen. Deze wagens van van dun zijn combi 2000 ladewagens en deze hadden een eigen doorontwikkelde mengele invoer en deze was niet demonteerbaar. Toen de invoer versleten was hebben ze bij van dun de rotor en pickup gedemonteerd en de bak een stukje langer gemaakt en doen nu dienst als silage wagen
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.