GASTFOTO'S VAN JORIS VAN DEN HEUVEL
Door Niels in Ingekomen Foto's, donderdag 16 april 2009 15:00
Ook bij Joris van den Heuvel in de Hoeksche Waard is het weer erg druk bij de boeren. Er worden aardappels gepoot, mest geinjecteerd en spruiten gepoot terwijl het soms niet heel erg mooi weer is.

Aardappels poten bij Piet van den Heuvel door loonbedrijf Kalis uit Numansdorp met een New Holland T6070 met Maschio kopeg en Hassia aardappelpoter.







NH TM 125 met een Peecon tandemas kipper.

John Deere 6110.

Spruiten poten bij Freshwell door Van Oers uit Heerle met een Fendt 714 Vario met Struik frontfrees en zelfbouw planter met Ferrari pootelementen.



Aardappels poten bij Van Gilst uit Piershil met een NH TS 90 met Gruse aardappelpoter en Fendt 714 Vario met Bijlsma Hercules tandemas kipper.


Fendt Farmer 412 Vario met een Steketee zaaibedcombinatie en Maschio rotorkopeg.









Mestcontainer en Agito mestpomp van loonbedrijf Breure uit Klaaswaal.

Voor de pomp staat een NH TM 150.

NH T6080 met een Schouten sleepslangbemester en Baars slangenhaspel.


JD met Dubex veldspuit.




Spruiten poten met een NH T6010 met een Maschio kopeg en Lanen pootmachine met Ferrari elementen van akkerbouwbedrijf Bos uit Piershill.




NH TL 70 met zijlenwagen voor het plantgoed.

NH L95 met Sicma kopeg.

JD 6830 met een drie assige Peecon CARgo kipper van Bas Ampt uit Goudswaard.

JD 6830 met AVR Multivator en Hassia aardappelpoter.




JD 3350 met een Jan Veenhuis kipper.
REACTIES
Die grond zal wel plakken bij die jd 6830 of lijkt het maar zo dat het nat is?
ja, het was aardig nat daar, maar dat is hele zware grond
zo heel zwaar is die grond niet hoor als ik op het bed kijk. miss 30% afslipbaar
Weer een mooie serie foto's
Mooie foto's.
Mis de markeurs(treep) bij de laatste poot combi. Met de GPS heb je het niet echt nodig maar bij het inzetten is een streep toch wel makkelijk en dan hebben we nog niet gesproken over uitvallen van het systeem (wegvallen signaal enz)
Mis de markeurs(treep) bij de laatste poot combi. Met de GPS heb je het niet echt nodig maar bij het inzetten is een streep toch wel makkelijk en dan hebben we nog niet gesproken over uitvallen van het systeem (wegvallen signaal enz)
Idd Leon, ik snap ook nooit waarom ze een gang omslaan je hoef miss wel minder te draaien maar ik vind het juist makkelijk om naar je werktuig in de fronthef te kijken en die tegen je laatst gepote rij aan te zetten dan weet je tenminste zeker dat je al redelijk in de buurt zit van de lijn die je moet hebben
Ik vind het ook niet zo makkelijk een baan overslaan. We doen het niet zo vaak want als je er eentje overslaat moet je vaak toch nog een keer terug steken omdat je er niet goed voor staat. @ leon, tegenwoordig kan het ook even zonder signaal, maar het basisstation kan ook wegvallen en dan heb je daar ook niks meer aan.
Max: Soms heb je bij het poten (met dubbellucht) dat één van de buitenste cultuurwielen over de harde grond loopt en de ander over al bewerkt land. Dan gaat je combinatie scheef trekken. Als je een baan overslaat rij je altijd over onbewerkt of bewerkt land, niet een combinatie dus heb je minder last van scheef trekken.
En het is inderdaad makkelijker met draaien en wanneer je signaal weg valt kun je altijd nog de baantjes tussen de rest gaan doen.
En het is inderdaad makkelijker met draaien en wanneer je signaal weg valt kun je altijd nog de baantjes tussen de rest gaan doen.
Ik snap je punt wel Niels en dat van baantjes overslaan en dan minder scheeftrekken is een feit.
Maar voor het inzetten is het (ook met GPS) zeer belangrijk dat je rechtvoor je baantje begint (liefst zonder te steken; kopakkers zijn vaak al slecht genoeg) en dit moet je zelf doen en niet de GPS. Daarom zweer ik bij markeurstrepen, het is nog een kleine moeite ook.
En als je signaal wegvalt en je wilt verder ( of het nu de baantjes ertussen zijn of niet) is een streepje ook wel handig. Ik wil maar zeggen het GPS is mooi als het allemaal werkt maar als het niet werkt zet je meestal je werk niet stil
Laatst aangepast door: Leon_Kramer op vrijdag 17 april 2009 14:54.
Maar voor het inzetten is het (ook met GPS) zeer belangrijk dat je rechtvoor je baantje begint (liefst zonder te steken; kopakkers zijn vaak al slecht genoeg) en dit moet je zelf doen en niet de GPS. Daarom zweer ik bij markeurstrepen, het is nog een kleine moeite ook.
En als je signaal wegvalt en je wilt verder ( of het nu de baantjes ertussen zijn of niet) is een streepje ook wel handig. Ik wil maar zeggen het GPS is mooi als het allemaal werkt maar als het niet werkt zet je meestal je werk niet stil

Laatst aangepast door: Leon_Kramer op vrijdag 17 april 2009 14:54.
Ik zeg ook niets over die markeurstreep. Ik leg alleen Max uit waarom ze baantjes overslaan.
VOEG EEN REACTIE TOE
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren. Vul hieronder uw gebruikersnaamen wachtwoord in of registreer u als lid op Agrifoto.